Home

Achtergrond 182 x bekeken

Snackmarkt biedt ruimte voor telers

De markt voor tussendoortjes biedt nog aanzienlijke kansen voor telers en aanbieders van groente en fruit.

Dat blijkt uit onderzoek onder consumenten dat AGF Promotie Nederland is uitgevoerd door PT en IPM Research. De consument zegt in het onderzoek steeds vaker gezonde groente en fruit als tussendoortje te kiezen.

Aanleiding voor het onderzoek is de ontwikkeling van een nieuwe generieke promotiecampagne voor groente en fruit, die in 2009 van start gaat. De huidige nationale agf-campagne FreshFactory loopt dan na drie jaar af. Het onderzoek moet nieuwe ontwikkelingen bij consumenten signaleren om daar met een nieuwe campagne op aan te haken.

Consumenten zien niet alleen gezondheid als reden voor een gezonde snack. Een product moet vooral ook lekker en gemakkelijk zijn.

Verder blijken consumenten barrières te ervaren die consumptieverhoging in de weg staan. Dat is gebrek aan kookkennis en kookvaardigheid. Consumenten weten vaak maar één manier om producten klaar te maken. Er is sterke behoefte aan korte bereidinstips en variatiemogelijkheden via eenvoudige recepten.

Of registreer je om te kunnen reageren.