Home

Achtergrond 99 x bekeken 1 reactie

Rover opent ov-loket voor klachten openbaar vervoer

Reizigersorganisatie Rover opent per 1 september een ov-loket voor allerhande vragen en klachten over het openbaar vervoer.

Dat heeft projectleider Trudy Schippers van Rover vandaag gezegd. Volgens Rover is er behoefte aan een dergelijk loket omdat er in Nederland inmiddels ”een lappendeken is ontstaan van vervoerders en concessiehouders” en reizigers zodoende niet altijd weten waar zij met hun vraag of klacht terecht kunnen. Bovendien worden klachten niet altijd naar behoren afgehandeld, meent Rover. De website www.ovloket.nl moet 1 september in de lucht zijn.

Ook krijgt de belangenclub via het meldpunt beter inzicht in welke problemen er landelijk spelen. In eerste instantie zal Rover proberen er met de vervoerder of concessiehouder uit te komen. Maar het wordt geen tandenloze tijger. ”We gaan op regelmatige basis rapportages opstellen en publiceren.”

Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) opent het loket 9 september officieel. Het ministerie betaalt eraan mee.

Administrator

Eén reactie

  • no-profile-image

    t. van drie

    connexcion reageert niet op emails, en ik heb van hun geen adres. reisde met 2 pers.
    Mijn klacht is: Zond 2809 met lijn 74van Zeist naar Janskerkhof Utrecht-9.38 u.
    Zonder enige mededeling wordt een heel andere route gereden en we eindigen op station. waardoor wij veel te laat op onze afspraak waren. IS DIT GEBRUIKELIJK OM NIETS TE ZEGGEN?
    savonds terug met lijnj 53 om 18.57
    gebruikte 1ste van de 2 vrijkaartjes van connexcion- sávonds moesten we Euro 2.40 betalen want het kaartje met 2 ritten, mocht niet gebruikt worden als 2 x enkel. DIT WOTDT NERGENS VERMELD
    IS DIT JUIST??

Of registreer je om te kunnen reageren.