Home

Achtergrond 299 x bekeken 3 reacties

AH verlaagt prijzen paprika

Albert Heijn heeft prijzen voor rode paprika fors naar beneden aangepast.

De wijziging komt na de discussie over de groentemarges in winkels, maar is daar geen gevolg van, zegt een woordvoerder. De prijs van één paprika ging op albert.nl omlaag van één euro naar 60 cent. In winkels werd een actie gestart met een pondsprijs van 49 cent, een buitengewoon scherpe actie. Deze ligt normaal ruim boven de twee euro. De winkelprijs is aangepast omdat de leverancier een overaanbod had en de vraag wilde stimuleren, verklaart de woordvoerder. De actie loopt tot en met woensdag.

De aanpassing van de vaste prijs op albert.nl is gedaan onder invloed van concurrentie. "We willen niet dat klanten naar Lidl lopen als daar de paprika goedkoper is." De prijsafstand was te groot geworden, erkent de keten daarmee. In de media was het prijsverschil met prijsvechters de afgelopen week juist onderstreept.

Volgens de woordvoerder van AH koopt de keten voor maximaal 5 procent bij op de vrije markt. Het overgrote deel van het product gaat via jaarcontracten met vaste prijzen, stelt de woordvoerder. De inkoopprijs speelt bij het bepalen van de winkelprijs nauwelijks een rol, stelt AH.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Joep

    Appie heeft voor boeren het hart niet meer op de goede plaats zitten ; evenals alle collega's hard voor boeren.

  • no-profile-image

    gert

    de marges zijn enorm blijkt wel weer

  • no-profile-image

    melkveehouder

    Als maar 5% op de vrije markt gekocht wordt, dan wil ik wel eens weten welke zieke geesten jaarcontracten voor zulke erbarmelijke prijzen over de ruggen van hardwerkende tuinders afsluiten.
    De woekerwinst blijft bij de handel en supermarkten hangen.
    Lijkt me een zeer goede waarschuwing voor de geopperde zuiveltermijnmarkt!!

Of registreer je om te kunnen reageren.