Home

Achtergrond 123 x bekeken

Tegenvallende cijfers kosten fooddirecteur M&S de kop

Het Britse warenhuis Marks & Spencer heeft de verkopen in het tweede kwartaal met 5,3 procent zien inzakken.

In de food business, waar M&S veel duurdere producten verkoopt, gingen de verkoopcijfers met 4,5 procent omlaag. Directeur food Steven Esom vliegt daarom met onmiddellijke ingang de laan uit.

Bestuursvoorzitter Stuart Rose: ''Het vertrouwen bij de consument is duidelijk afgenomen en de marktomstandigheden zijn moeilijker geworden. De druk op de consumentenbestedingen en de toenemende prijsacties en aanbiedingen bij de concurrentie hebben geleid tot belangrijk lagere prestaties.''

Rose denkt echter dat zijn bedrijf na de herstructurering van de afgelopen tijd de klap aan zal kunnen: ''Vier jaar geleden waren we een zwak bedrijf in een sterke markt, nu zijn we een sterk bedrijf in een zwakke markt.''

Eerder deze week kondigden de nummers een en twee onder de Britse supermarkten, Tesco en Asda, grote nieuwe prijzenacties aan om de toenemende populariteit van hard-discounters als Aldi en Netto het hoofd te bieden.

Of registreer je om te kunnen reageren.