Home

Achtergrond 77 x bekeken

'Nederlander waardeert Oranje-reclame'

Reclamespotjes waarin adverteerders gratis Oranje-gadgets opvoerden, zijn het best gewaardeerd door de Nederlandse televisiekijker.

Dat blijkt uit onderzoek van De Vos en Jansen Marktonderzoek in opdracht van STER, het reclamebedrijf van de publieke omroepen. De uitkomsten zijn vandaag gepubliceerd.

Veel ondernemingen "haken in'' op een evenment als het EK-voetbal. Dit levert volgens het onderzoek een absolute meerwaarde op voor adverteerders. De kijker (39 procent) zegt meer aandacht te hebben voor de inhaakspotjes dan voor normale spotjes.

Een goede EK-inhaakcommercial bevat volgens de ondervraagden humor (96 procent). Een Oranje-gevoel (94 procent) en een Wij-gevoel (85 procent) komen op de tweede en derde plaats. Ruim 40 procent van de ondervraagden vindt dat de reclameblokken gedurende de voetbalwedstrijden leuker zijn dan die buiten het EK om.

Aan het onderzoek, dat online werd uitgevoerd, deden vijfhonderd respondenten mee.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.