Home

Achtergrond 90 x bekeken

Meer bundeling dochters FresQ

De verkoopdochters van FresQ werken intensiever samen bij de afzet van producten.

Dat doen ze niet alleen door afstemming, maar ook met het vaker beleveren van klanten. Volgens FresQ-directeur Jan de Boer zijn er plannen om de directies van de verkoopdochters elke twee weken te laten vergaderen, in plaats van elke maand om de afstemming tussen de acht verkoopdochters te verbeteren.

Daarnaast ziet De Boer een bundeling ontstaan. "Je ziet het vooral bij snackproducten met meerdere in een verpakking. Als de ene verkoopdochter een geschikte aanvulling heeft, vindt er steeds vaker interne levering plaats, maar het gebeurt ook bij bulk."
De dochterbedrijven zijn zelfstandige verkoopeenheden. In eerste instantie wordt binnen de eigen gelederen gekeken om de vraag uit de markt in te vullen. Het maandelijkse overleg tussen de directies van de verkoopdochters staat overigens onder voorzitterschap van De Boer. Zijn rol is hierin coördinerend.

Een belangrijk deel van de aangesloten telers ziet verdergaande samenwerking op commercieel vlak wel zitten, denkt hij. FrEsteem-teler Frank van Kleef liet nota bene in het jaarverslag van de organisatie weten voorstander te zijn van meer commerciële samenwerking tussen de FresQ-eenheden. De Boer ziet voor FresQ in de toekomst ook een grotere rol weggelegd op het vlak van marketing voor de verkoopdochters.

Of registreer je om te kunnen reageren.