Home

Achtergrond 105 x bekeken

Bedrijven meer laten inspelen op AGFPN-campagnes

AGF Promotie Nederland (AGFPN) wil dat het bedrijfsleven een prominentere rol speelt bij haar campagnes.

Daartoe onderzoekt het promotiebureau of het mogelijk is de overleggen met het bedrijfsleven op te voeren. Binnen de koepel voor afzetorganisaties DPA was afgelopen week een overleg tussen AGFPN en marketingafdelingen van de afzetorganisaties. Mogelijk kiezen de deelnemers hier voor een structurele overlegvorm om het marketingbeleid beter af te stemmen op de AGFPN-campagnes. Volgens AGFPN-directeur Jack Stroeken vindt er al overleg plaats in commissies die opereren rondom een campagne als Frissfruit (zachtfruit). Stroeken heeft afgelopen weken tientallen bezoeken gebracht aan handelspartijen, telers en organisaties om de wensen en behoefte van het bedrijfsleven te inventariseren. In het najaar publiceert AGFPN een meerjarenplan.

Volgens Stroeken moet AGFPN goede voorzetten geven waar het bedrijfsleven vervolgens invulling aan geeft. Hij duidt daarbij bijvoorbeeld op een generieke campagne voor champignons waarbij het bedrijfsleven vervolgens op de winkelvloer iets aan kan toevoegen, zoals een proeverij. "Dan creëer je synergie. In het verleden stonden de campagnes misschien iets te veel los van het bedrijfsleven." Een ander voorbeeld is de winkelvloeractie van paprikatelers bovenop de vruchtgroente imagocampagne.

Of registreer je om te kunnen reageren.