Home

Achtergrond 94 x bekeken

WNF tevreden over duurzame vis bij AH

Viseters zien het effect van de samenwerking tussen Albert Heijn en het Wereld Natuur Fonds (WNF).

De supermarkt verkoopt inmiddels zeven producten met het internationale MSC-keurmerk (Marine Stewardship Council) en in de loop van het jaar komen daar nog acht bij, meldt het WNF.

Duurzame vis onderscheidt zich omdat het zo gevangen wordt dat het weinig tot geen schade aan de zeebodem of ongewenste bijvangst oplevert en de visbestanden ook niet worden overbevist. "AH zet als grootste visverkoper in supermarktland met de uitbreiding het MSC-assortiment een belangrijke stap in het beschermen van de natuur onder water. Lange tijd dachten we dat de zee onuitputtelijk was, maar als we ook in de toekomst van een lekker visje op ons bord willen genieten, moeten we nu stappen zetten'', vindt WNF-directeur Johan van de Gronden.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.