Home

Achtergrond 94 x bekeken

Supermarktklant baalt van uitverkochte producten

Uitverkochte producten bezorgen supermarktklanten de grootste ergernis, gevolgd door het bijvullen van schappen tijdens openingstijden.

Lang wachten bij de kassa komt op de derde plaats. Dat blijkt uit het onderzoek ConsumentenTrends van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) onder 1.500 consumenten.

Vorig jaar waren de lange wachtrijen bij de kassa nog de grootste ergernis. Dit jaar is ook het niet rustig kunnen inpakken van de boodschappen na het afrekenen als ergernis in de top tien terechtgekomen.

De meeste consumenten (87 procent) doen wel eens mee aan een spaaractie, blijkt verder uit het donderdag gepubliceerde onderzoek. Favoriet zijn spaaracties gericht op kinderen, gevolgd door sparen voor gratis producten of huishoudelijke artikelen.

De spaaracties, die nu met het EK voetbal in volle gang zijn met de welpies bij Albert Heijn en de voetbalpoppetjes bij Super de Boer, lonen. Vier op de tien consumenten (41 procent) geeft aan dat een goede spaaractie reden kan zijn om tijdelijk meer te besteden. Bijna een op de drie (28 procent) is zelfs bereid om (tijdelijk) van supermarktketen te wisselen.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.