Home

Achtergrond 73 x bekeken

Storingen bij kabelbedrijf Ziggo

Klanten van het kabelbedrijf Ziggo hebben het hele weekeinde last gehad van storingen.

Door een defect in een apparaat dat het telefoonverkeer regelt, verliep de dienstverlening in een gebied met zo'n 300.000 aansluitingen zaterdag met veel horten en stoten.

Vooral het westen van het land werd getroffen. Zondag kampten duizenden huishoudens in de provincie Utrecht nog met de naweeën van deze problemen.

Dat heeft een zegsman van Ziggo zondag gemeld. De problemen in Utrecht deden zich zowel bij internetgebruik als op het vlak van de telefonie voor. Volgens Ziggo waren deze defecten zondagavond rond 20.00 uur weer opgelost.

De Consumentenbond opende dinsdag een speciaal meldpunt voor klanten van Ziggo. De belangenorganisatie ontving tot vrijdagmiddag al meer dan 10.000 klachten, een uitzonderlijk hoog aantal. De bond was zondag niet bereikbaar voor een actuele telling.

De meeste klachten hebben te maken met de internetverbinding. Daarnaast geven veel melders aan niet tevreden te zijn over de informatievoorziening rond alle veranderingen. Ziggo is de onderneming die ontstond door een fusie van de kabelbedrijven Casema, @Home en Multikabel. Sinds de fusie kampt het nieuwe bedrijf met talloze grote problemen.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.