Home

Achtergrond 85 x bekeken

Spruitencampagne kan toch doorgaan

De promotiecampagne die dit najaar de nieuwe spruiten in Nederland extra onder de aandacht gat brengen, kan toch zonder vertraging doorgang vinden.

Vorige week zette de sectorcommissie groente en fruit van het Productschap Tuinbouw vraagtekens bij het door LTO Groeiservice uitbesteden van deze campagne aan een extern reclamebureau. De commissieleden vonden dat AGF Promotie Nederland niet mocht worden gepasseerd. Nu is na een door PT-secretaris Kees Kuijvenhoven belegd gesprek tussen de spruitentelers en AGFPN, besloten dat met gebruikmaking van de expertise van de laatste partij de campagne door kan gaan.

De feestelijke aftrap van het spruitenseizoen zal plaatsvinden op 21 september. Verder zal de spruit op verrassende wijze op internet gaan opduiken en vindt ook de meer traditionele promotie op winkelvloer, in bladen en in kookprogramma’s plaats. De campagne kost 75 duizend euro en kan drie keer worden verlengd tot een totale looptijd van vier spruitenseizoenen.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.