Home

Achtergrond 127 x bekeken 1 reactie

'Hollands product moet merk speciaalzaak worden'

Groentespeciaalzaken moeten directe contacten aangaan met Nederlandse groentetelers.

Door zich te afficheren met Nederlands product kan dit afzetkanaal zich duidelijker onderscheiden van de supermarkten. Dat zegt Dick Meulblok, voorzitter van AGF Detailhandel Nederland (ADN), de koepel voor speciaalzaken.

Door redelijke prijzen te blijven betalen aan telers kunnen veel teelten in Nederland blijven, denkt Meulblok. Hij reageert daarmee op berichten dat Nederlandse teelten naar het buitenland dreigen te verdwijnen. "Ik zie een nichemarkt ontstaan voor Nederlandse telers die het wel zien zitten door te gaan."

Waar supermarkten puur kijken naar prijs, moeten speciaalzaken blijven kijken naar kwaliteit en daarvoor betalen. "De specialist moet volgens mij de juiste prijs voor het Hollands product willen blijven betalen. We willen toch de mooiste producten?"

Het voorbeeld is de Nederlandse kersen, denkt Meulblok. De teelt leek op sterven na dood, maar door de betere smaak is de teelt juist weer gegroeid.

Eén reactie

Of registreer je om te kunnen reageren.