Home

Achtergrond 77 x bekeken

Eerste kwartaal AB Nederland gunstig verlopen

Ondanks berichten over stagnerende groei in de uitzend- en detacheringmarkt groeit de omzet AB Nederland fors.

De omzet steeg het eerste kwartaal met 15 procent tot ruim boven de 300 miljoen euro.

Volgens de uitzendorganisatie, gespecialiseerd in agrarische arbeid, is de groei te danken aan een aantal factoren. Allereerst blijft de vraag, vooral naar vakgeschoold personeel, vanuit de agrarische sector groot.

Het aandeel Oost-Europese werknemers groeide dan ook. AB Nederland merkt daarbij dat werkgevers in toenemende mate zorgvuldige begeleiding en huisvesting eisen.

Tevens breidde AB Nederland haar activiteiten uit met de introductie van bijvoorbeeld "payroll". Hierbij staan medewerkers fulltime op de loonlijst van de uitzendorganisatie maar werken ze voor één vast bedrijf, zonder op de loonlijst te staan.

AB Nederland speelt zodoende in op de veranderende vraag van bedrijven in sectoren waar schaalvergroting plaatsvindt.

Of registreer je om te kunnen reageren.