Home

Achtergrond 64 x bekeken

Britse prijzenslag moet opmars Aldi en Lidl tegengaan

De twee grootste Britse supermarkten Tesco en Asda zijn een nieuwe prijzenslag begonnen.

Tesco verlaagde vandaag de prijs van drieduizend producten tot 50 procent, terwijl Asda stunt met brood, eieren of boter voor de symbolische prijs van 50 pence (62 eurocent).

De marktleiders reageren daarmee op het toenemende succes van de hard-discountketens Aldi, Netto en Lidl. Vorige week werd bekend dat die winkels de laatste maanden 15 tot 20 procent meer verkopen. Bovendien proberen Tesco en Asda kopers naar hun veelal buiten de stad gelegen superstores te trekken nu veel automobilisten vanwege de duurdere benzine minder naar dergelijke winkelcentra gaan.

Tesco heeft al eerder voor een totaal bedrag van 500 miljoen aan aanbiedingen gelanceerd en voert dat nu met een veelvoud daarvan op. In de grote vijf supermarktketen is ongeveer een op de drie producten nu op de een of andere manier in de aanbieding. Een jaar geleden gold dat nog voor een op de vijf producten.

Of registreer je om te kunnen reageren.