Home

Achtergrond 58 x bekeken

Britse consument wordt voorzichtiger

De grootste Britse supermarkt Tesco heeft op de thuismarkt de afgelopen drie maanden 3,5 procent hogere verkopen geboekt.

Dat is iets minder dan in het voorafgaande kwartaal en ook minder dan de zeven procent toename die concurrent Morrisons vorige week meldde. Volgens het winkelbedrijf blijven de verkopen van voeding op peil maar houdt de Britse consument bij non-food de hand meer op de knip.

Tesco heeft daardoor iets van haar marktaandeel van ruim dertig procent moeten prijsgeven. Topman Sir Terry Leahy spreekt echter toch van 'een solide start van het financiele jaar.' Als groep kon Tesco een 13,7 procent hogere omzet realiseren. Dat kwam vooral door de goede resultaten in andere landen die nu samen goed zijn voor twee-vijfde van de verkopen. De buitenlandse omzet werd bovendien geflatteerd door de lage koers van het pond.

Of registreer je om te kunnen reageren.