Home

Achtergrond 78 x bekeken

Promotieplan lelie in de maak

Het Bloemenbureau Holland (BBH) heeft een promotieplan lelie gelanceerd.

Het Productschap Tuinbouw staat niet onwelwillend om zo’n plan te financieren, maar plaatst bij het conceptplan enkele kanttekeningen.

In Nederlandse, Engelse, Franse en Duitse bloemenwinkels moet een betere positionering van de lelie komen. Met een betere uitstraling in de winkels wordt hopelijk de consument verleid tot meer (impuls)aankopen van lelie.

Het Productschap Tuinbouw deelt de mening dat de leliesector wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Ze vindt echter het conceptplan te breed, waarvoor ook het gevraagde budget ontoereikend zal zijn. Verder oordeelt het schap dat bij productpromotie het gebruikelijk is dat tuinders er zelf aan bijdragen. Zonder bijdrage van telers en kwekers zal het plan niet doorgaan.

Het BBH wordt daarom geadviseerd het projectplan aan te passen op geuite kritiekpunten. Een nieuwe versie kan dan in de najaarsvergaderingen in oktober van zowel de productcommissies Bloembollen als Bloemkwekerij aan de orde komen.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.