Home

Achtergrond 83 x bekeken

Greenport komt met marketingplan

Greenport Nederland bereidt een plan voor om consumenten te overtuigen van de voordelen van gezonde producten uit de tuinbouw.

Dat stelde Greenports Nederland voorzitter Sjaak van der Tak op het Nationaal Tuinbouwcongres in Utrecht. Het platform maakt zich sterk voor verbeterde uitgangspunten voor de tuinbouw, maar focust vooral op ruimtelijke ordening. Een promotie-activiteit is daarin een nieuw element. Details maakte hij niet bekend.

Van der Tak gaf een overzicht van de bereikte resultaten. Een van de opbrengsten is de sterkere belangstelling voor tuinbouwonderwijs, stelde hij. " De collegezalen zitten in ieder geval weer voller, maar er zijn nog slagen te maken." Zo wordt binnen Greenports Nederland gewerkt aan een Business School om het bestaande onderwijs te verbeteren.

IJkpunt van Greenports is 2040. Het platform kijkt naar de verwachte groei van het areaal kassen in Nederland. Er is een groei mogelijk van 11.000 hectare naar 15.000 stelde hij.

Of registreer je om te kunnen reageren.