Home

Achtergrond 66 x bekeken

Dairy Crest: omzet fors hoger dankzij sterke merken

Het Britse zuivelbedrijf Dairy Crest heeft dankzij een sterk merkenbeleid met bijna 2 miljard euro een 20 procent hogere omzet geboekt in het op 1 april afgelopen boekjaar.

De winst voor belastingen ging met 2 procent omhoog naar 240 miljoen euro. Dairy Crest heeft de afgelopen tijd sterk geïnvesteerd in merken als Cathedral kaas, Country Life boter en Utterly Butterly margarine alsmede in de begin vorig jaar overgenomen Franse toetjesproducten St Hubert Omega 3 en Petits Filous. Het margarinemerk Clover heeft een klap gekregen door een grote terugroepactie maar is ook weer op de weg terug.

"Deze merken hebben hun marktaandeel verdubbeld", aldus topman Mark Allen. Volgens Allen worden de marges actief beheerd. "We hebben prijsverhogingen doorgevoerd en onze kosten teruggebracht om de inflatiedruk van melk en andere grondstoffen te compenseren."

Dairy Crest legt, net als andere Britse zuivelaars, grote nadruk op de toevoer van melk. "De bevoorrading van melk van hoge kwaliteit is van levensbelang voor de vooruitzichten voor de toekomst", stelt Allen. Dairy Crest heeft de melkvergoeding verschillende malen verhoogd.

Of registreer je om te kunnen reageren.