Home

Achtergrond 108 x bekeken

'Consument wil tomaat met karakter'

Consumenten zijn de grote hoeveelheid verschillende type tomaten beu.

De tomaat met karakter met vooral een eigen herkenbare smaak en uiterlijk, wordt de trend. Dat zei trendwatcher Anneke Ammerlaan vanmorgen tijdens haar presentatie op de tomatenconferentie van Syngenta Seeds. Verse seizoensproducten die herkenbaar zijn in het schap, worden de trend. De consument is bereid om hier eventueel meer voor te betalen. De keuze voor een bepaalde tomaat wordt in toenemende mate bepaald door emotie. Vooral Engeland is hier erg mee bezig , aldus Ammerlaan.

Smaak, een herkenbaar uiterlijk, de textuur wordt nog belangrijker in de toekomst. Ammerlaan noemde het voorbeeld van de beleving van een consument als hij een cherrytomaat doorbijt. "Hij voelt het barsten van de tomaat tussen de tanden en hoe daarna het sap vrij komt en zijn tong prikkelt. De beleving, daar gaat het om." Ook gaf zij aan dat het er meer ruimte komt voor sterkere smaken als zoutachtig, bitter en pittig.

Om het hoofd te bieden aan de huidige hoeveelheid type tomaten, moet de consument geholpen worden. Zij willen geholpen worden bij het maken van een keuze door meer product- en gebruikinformatie terug te vinden op de verpakking.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.