Home

Achtergrond 113 x bekeken

Unilever wedt met probiotica ijslollies tegen de markt in

Levensmiddelenconcern Unilever lanceert in het Verenigd Koninkrijk een kinderijsje in de vorm van een lollie met probiotica.

Het Unilever-ijsje wordt verkocht onder het nieuwe ijsmerk Walls Milk Time. Het ijsje is gemaakt van bevroren yoghurt met probiotica en bevat 30 procent van de in het Verenigd Koninkrijk aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calcium.

IJs maakt volgens Food Production Daily een moeilijke tijd door in West-Europa. Euromonitor geeft aan dat in de jaren 2006 en 2007 de verkopen met 1,8 procent daalden. Voornaamste oorzaken waren de slechte zomer en de groeiende ongerustheid over obesitas.

Unilever heeft wereldwijd 2006 een marktaandeel van 17,7 procent en een Europees marktaandeel van 25 procent op de ijsmarkt.

Of registreer je om te kunnen reageren.