Home

Achtergrond 147 x bekeken

Nieuwe producten van A-merken populair

Nieuwe producten van A-merken doen het weer goed in de supermarkt. Vooral producten die inspelen op gemak en gezondheid slaan aan bij de consument.

Dat blijkt uit de Intro Top 20 van marktonderzoeksbureau IRI Nederland, zo meldt het Algemeen Dagblad. Het meest verkochte nieuwe product van 2007 is Coca-Cola Zero met een gemiddelde weekomzet van bijna € 278.000. Op de tweede plaats staat Chocomel Hot, dat per week goed is voor bijna € 270.000. Met de cups kan in de Senseo koffiemachine warme chocolademelk worden gemaakt.

Op de derde plaats komt Optimel Control van Campina, een yoghurt die claimt het hongergevoel tegente gaan. Campina en Chocomel hadden volgens IRI meer kunnen verkopen, als de bedrijven geen leveringsproblemen hadden gehad.

Adez, de sojadrank van Unilever die flopte in Engeland, doet het hier vooralsnog goed.

Of registreer je om te kunnen reageren.