Home

Achtergrond 53 x bekeken

Nieuwe campagne 'Nederland leeft met water'

Met onder meer een gastles over water op een basisschool in badplaats Scheveningen lanceert staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat vandaag een nieuwe campagne "Nederland leeft met water''.

In 2003 begon de eerste nationale watercampagne, met als boegbeeld weerman Peter Timofeeff. De bedoeling was klimaatverandering onder de aandacht te brengen en dat het nodig is water de ruimte te geven om waterrampen te voorkomen. Timofeeff zat in een tv-spotje in zijn nette pak in een badkuip die vervolgens overstroomde.

De nieuwe campagne borduurt voort op dat thema. Dit keer ontbreekt een bekende Nederlander of BN'er. Wel is er weer een site en vanaf dinsdag is opnieuw een tv-spotje te zien, rond een drijvend vlot in de vorm van Nederland. Het is de bedoeling daarmee te appeleren aan een breder publiek, aldus een woordvoerder van Verkeer en Waterstaat, en mensen meer proberen te betrekken bij het zorgen voor droge voeten en schoon water.

Naast de gastles zal de ChristenUnie-bewindsvrouw met leerlingen van de betrokken basisschool de Vuurtoren in miniatuurstad Madurodam in principe het eerste drijvende vlot feestelijk in gebruik nemen. De campagne, die over drie jaar is uitgesmeerd, kost ongeveer 10 miljoen euro, aldus de woordvoerder.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.