Home

Achtergrond 82 x bekeken

Groenteboeren zoeken uitbreiding assortiment

Groenteboeren zoeken naar nieuwe producten in hun winkels.

Daarbij kijkt de koepel AGF Detailhandel Nederland naar speciale producten als smoothies, fruitgebak en diepvriesgroente en fruit, zo blijkt uit het jaarverslag.

ADN laat het Productschap Tuinbouw later dit jaar een onderzoek doen naar de commerciële kansen voor deze producten. Daarnaast kijkt het PT naar de mogelijkheden van commerciële samenwerking binnen de AGF detailhandel. In de agf-detailhandel komt samenwerking bijna niet van de grond. Dat ADN het PT onderzoek laat doen is opmerkelijk. ADN is lid van de Commissie Groente en Fruit, maar groentemannen betalen geen heffing. Onderzoeken van het PT voor groenteboeren leidde recent tot kritiek van supermarktkoepel CBL.

ADN maakt in het jaarverslag bekend dat het aantal leden in 2007 is gedaald van 663 naar 629, voornamelijk door bedrijfsbeëindiging. ADN haalt dit jaar de band aan met de bond voor ambulante handelaren CVAH. Voorlopig wordt vooral op sociaaleconomische onderwerpen de samenwerking aangehaald. Plan is om dat verder uit te breiden.

Of registreer je om te kunnen reageren.