Home

Achtergrond 198 x bekeken 4 reacties

Fris fruit in attractieparken

Tien attractieparken geven dit seizoen een gezondere invulling aan hun menukaart.

Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) en oud-politicus Paul Rosenmöller lossen vandaag in bloemenpark De Keukenhof in Lisse symbolisch het startschot voor deze zogenoemde Frissfruitcampagne.

"De attractieparken trekken jaarlijks miljoenen bezoekers. Naast het bieden van een leuk dagje uit hebben de parken ook een belangrijke educatieve functie'', vindt Heemskerk. "Juist omdat ze sterk gericht zijn op kinderen en gezinnen.''

Een van de initiatiefnemers van de campagne is de Nederlandse fruitsector. Naast de aanpassingen op de menukaart zijn er FrissFruitshows in de attractieparken. Vooral het 'zachte fruit', zoals aardbeien, frambozen en bramen, moet zo onder de aandacht van de consument gebracht worden.

Rosenmöller is voorzitter van de stuurgroep Convenant Overgewicht. Ruim twee jaar werkt hij nu aan een convenant waardoor mensen gezonder gaan eten en meer gaan bewegen. Hij is blij "dat attractieparken hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en gezonde voeding verbinden aan een leuk dagje uit''. Met het aanbod van fruit wordt volgens hem "een eerste stap gezet om ook in attractieparken de gezonde keuze gemakkelijker te maken.''

Een van de grote initiatiefnemers van de campagne is de Nederlandse fruitsector. Naast de aanpassingen op de menukaart, zijn er 'Frissfruitshows' in de attractieparken. Vooral het 'zachte fruit', zoals aardbeien, frambozen en bramen, moet zo onder de aandacht van de consument gebracht worden.

Rosenmöller is voorzitter van de stuurgroep Convenant Overgewicht. Ruim twee jaar werkt hij nu aan een convenant waardoor mensen gezonder gaan eten en meer gaan bewegen.

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    ..

    appel appels 10 euro per stuk haha

  • no-profile-image

    teun

    en waar zijn onze echte heerlijke onver
    valste betuwse kersen gebleven?

  • no-profile-image

    Douven Th.A.

    De Frisfruitcampagne is waarschijnlijk een goed innitiatief. De vraag die bij ons op komt is; waarom een hele groep namelijk die van bessen, dus ook blauwe bessen niet genoemd worden in het persbericht. Is deze minder van belang of
    eenvoudig vergeten? Zonder mij tegen aardbijen te willen afzetten, mag gesteld worden dat aardbijen bij 85 tot 90 % van de consumenten al zeer goed bekend zijn. Dat is bij overig zachtfruit of houtig kleinfruit zeker nog niet zo. Vooral het werken aan de bewustwording van de consument dat zachtfruit of houtig kleinfruit naast erg lekker ook super gezond is hoort daar een vast onderdeel van te zijn. Jammer dat de Nederlandse fruitteelt blijkbaar alleen verstand heeft van telen of produceren en maar weinig van promotie of het vermarkten. Mijn oproep aan de sector; "kom in actie of droom lekker verder".

  • no-profile-image

    Patrick

    Ja nu moet ik zeggen dat ik vind dat ze aardbeien nog veel meer onder de aandacht moeten brengen. Als iemand hierboven zelf zegt dat hij de aardbeien nu onder hand wel kent. Zou hij naast zijn goed bedoelde inhoudelijk stuk met de strekking van een voordeur. Toch ook eens moeten leren dat AARDBEIEN met een korte EI geschreven wordt net als in EIKEL. EN niet met een lange ij. Dus geen AARDBIJEN.

Of registreer je om te kunnen reageren.