Home

Achtergrond 112 x bekeken

Volop kansen voor verkoop kuipplanten

Telers van kuipplanten kunnen hun afzet verbreden door de schappen bij de supermarkt beter te benutten.

Dit viel te horen tijdens de landelijke Kuipplantendag van LTO Groeiservice op 19 maart bij kwekerij De Wintertuin in De Lier.

De landelijke promotiecampagne van kuip- en terrasplanten gaat dit jaar niet door. Ook deze middag vielen er voor- en tegenstanders te bespeuren. Maar er zijn volgens Ruud Olsthoorn van groothandel Waterdrinker wel andere mogelijkheden om de consument te bereiken.

Het invullen van de plantenhoek bij Albert Heijn met struiken gaf Olsthoorn hierbij als voorbeeld. Promotie van kuipplanten kan ook plaatsvinden als telers zich aansluiten bij het concept 'Take-a-way trends', aldus John van Vredendaal van Bunnik Plants.

Aan dit concept is een website verbonden met als doel de consument informatie te bieden over de verzorging en toepasbaarheid van een zo breed mogelijk sortiment planten.

Meer informatie hierover volgt in het Vakblad voor de Bloemisterij van vrijdag 28 maart.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.