Home

Achtergrond 110 x bekeken 8 reacties

Vier transportbedrijven ontsnappen aan klepcontrole

Slechts vier veehandelsbedrijven hoeven geen klepcontrole te verwachten.

Deze vier zijn namelijk als enige gecertificeerd en kunnen volstaan met een stalkeuring. De komende vier tot vijf weken volgen waarschijnlijk nog zo’n zestig andere transportbedrijven die gecertificeerd zijn en geen klepcontrole meer te hoeven ondergaan.

De bond van waaghouders is zeer kritisch over de klepcontrole. ”Wij hebben steeds meegewerkt aan een goed controlesysteem en kregen steeds positieve beoordelingen, tot vorige week," zegt Toon Wassenberg van de bond van waaghouders. "Opeens deugde niets meer. Vanaf 1 april komen ze ook opeens met twee man in plaats van één man controleren. Blijkbaar moet de VWA nodig goede sier maken."

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Ab

    Nee is geen grap.
    1 voor de help**1 voor de kijk**

  • no-profile-image

    vries

    Buitenlandse transporteurs dan, die staan er toch helemaal los van, komen ze toch met 2 man dan kan er mooi geblikt en geschreven worden tijdens het laden, geen warm kantinetje voor deze mensen als laatste waar halen ze in godsnaam deze extra persoon vandaan? ze hadden toch al een tekort! of komt deze via een project van AB oost? dan zeg ik daar mijn lidmaatschap ook op.

    gegroet

  • no-profile-image

    ricardo

    hyena,s en gieren hebben het altijd op weerloze prooi voorzien, vooral de Hyaena striata is de ergste in zijn soort!!!

  • no-profile-image

    vries

    1 april grap zeker met 2 man sterk komen

  • no-profile-image

    Helligen Hendrik

    AB OOST heeft hier niets mee van doen. Dit hebben wij allemaal te danken aan de eigemwijze houding van SAVEETRA. Bij mij komt er geen SAVEETRA auto meer op het erf! Wij moeten voor de kosten opdraaien en zij pronken dat ze alles zo goed voor elkaar hebben. VWA en SAVEETRA bedankt.

  • no-profile-image

    lineke

    Laten ze eerst maar eens gaan kijken bij die zogenaamde hobbydierhouders. Die hoeven nog niet eens een goedgekeurde veetrailer te hebben, maar ze hebben wel de grootste bek. Laten ze eerst maar eens controleren bij de particuliere schapen en geitensector, zonder oornummers en ze laten de geitjes en lammeren vervoeren in de kofferbak van de auto. En dan klagen ze nog over alle regels en dat de schapen niks waard zijn, wat doen deze mensen eigenlijk met beesten?

  • no-profile-image

    M.van den Hengel

    Ik vind de kop boven dit bericht tendentieus;deze bedrijven zijn gewoon voorlopers die hun zaak goed voor elkaar hebben in een wereld die stapelgek is geworden als het over dier transport gaat.Het zou de redactie sieren de voorlopers te ondersteunen ipv.ze weg te zetten als handige figuren die de klepkeuring ontlopen.

  • no-profile-image

    Jos Zegers

    Anders dan het Agrarisch Dagblad vermeldt, heeft minister Verburg in de Tweede Kamer aangegeven dat de bedrijven die voor 1 april een ingangsaudit hebben ondergaan in aanmerking komen voor de stalkeuring. Dat zijn, zoals het persbericht van de Stichting Kwaliteitsregeling Veetransport gisteren meldde, 15 transportbedrijven.

    Om in aanmerking te komen voor een certificaat heeft de Stichting de lat hoog gelegd: er mag geen enkele tekortkoming worden geconstateerd; dat was bij 4 bedrijven het geval. De overige 11 bedrijven moeten al hun tekortkomingen binnen 4 weken na de ingangsaudit oplossen. Zo niet, dan krijgen ook deze bedrijven klepkeuring.

    Stichting Kwaliteitsregeling Veetransport

Laad alle reacties (4)

Of registreer je om te kunnen reageren.