Home

Achtergrond 114 x bekeken 1 reactie

Verbod op godslastering kan weg, de vraag is wanneer

Het verbod op godslastering kan uit het Wetboek van Strafrecht worden geschrapt, alleen de vraag is wanneer.

Dat is de conclusie van een overleg in de Tweede Kamer donderdag. Tijdens het debat kwam nog een ontsnappingsroute naar voren: Verbreding van het verbod naar andere levensbeschouwingen, ook voor niet-godsdienstigen.

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) zal onderzoeken of het veelbesproken wetsartikel 147 breder kan worden gebruikt. ,,Maar we moeten geen bepalingen overboord kieperen voordat we daar een beeld van hebben'', zei de bewindsman.

Een Kamermeerderheid van PvdA, SP, VVD, GroenLinks en D66 wil artikel 147 schrappen. De coalitiefractie PvdA spreekt echter nog geen steun uit voor een SP-voorstel om het kabinet te verzoeken de bepaling per direct te schrappen. PvdA-Kamerlid Ton Heerts vindt dat de ministers zelf moeten uitmaken op welk moment het verbod op godslastering verdwijnt.

Administrator

Eén reactie

  • no-profile-image

    Kees Droog

    Wij lezen in Gods heilig Wetboek de Bijbel in Mattheüs 12:31 Daarom zeg Ik [Jezus] u: Alle zonde en lastering zal den mensen vergeven worden; maar de lastering tegen den Geest [Jahweh, God de Vader] zal den mensen niet vergeven worden.

    Vergeet u niet wat de profeet Jona predikte: Nog veertig dagen, dan zal Nineve worden omgekeerd. In Jona 3:6-10 lezen wij: Want dit woord geraakte tot den koning van Nineve, en hij stond op van zijn troon, en deed zijn heerlijk overkleed van zich; en hij bedekte zich met een zak, en zat neder in de as. En hij liet uitroepen, en men sprak te Nineve, uit bevel des konings en zijner groten, zeggende: Laat mens noch beest, rund noch schaap, iets smaken, laat ze niet weiden, noch water drinken. Maar mens en beest zullen met zakken bedekt zijn, en zullen sterk tot God roepen; en zij zullen zich bekeren, een iegelijk van zijn bozen weg, en van het geweld, dat in hun handen is. Wie weet, God mocht Zich wenden, en berouw hebben; en Hij mocht Zich wenden van de hittigheid Zijns toorns, dat wij niet vergingen! En God zag hun werken, dat zij zich bekeerden van hun bozen weg; en het berouwde God over het kwaad, dat Hij gesproken had hun te zullen doen, en Hij deed het niet. ___ Wij Zijn Bijna Daar!!! Het eind van de wereld. Mag God genade op het volk van Nederland hebben en hun behouden van Zijn finale vernietiging.

    Ambassadeur voor Christus.

Of registreer je om te kunnen reageren.