Home

Achtergrond 102 x bekeken

Smurfenactie zorgt voor extra omzet

De Smurfenactie bij Albert Heijn is goed voor de omzet van de supermarktketen.

Ruim 70.000 extra gezinnen met kinderen bezochten vorige week Albert Heijn. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK, die woensdag zijn gepubliceerd.

De totale omzet van de supermarkten kwam in februari uit op 2,79 miljard euro, 7,9 procent meer dan een jaar eerder. Het gemiddelde bedrag op de kassabon steeg met 6,4 procent naar 21,55 euro.

Aldi en C1000 zagen hun klantenkring vorig jaar slinken. De overgenomen winkels uit de Laurus-inboedel, de voormalige Edah- en Konmarwinkels, doen het onder hun nieuwe bazen goed. Zij zagen hun klantenkring in 2007 fors toenemen. Albert Heijn en discounter Lidl kregen ook meer klanten. De klanten van Albert Heijn zijn bovendien trouw.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.