Home

Achtergrond 149 x bekeken

'Pasen is een commercieel eetfeest'

Pasen is een commercieel eetfeest geworden. Zo denkt de meerderheid van de Nederlanders erover, volgens een vandaag gepubliceerd onderzoek door DirectResearch.

Bijna 60 procent van de ondervraagden vindt Pasen (te) commercieel geworden en bijna de helft van de Nederlanders heeft daar grote moeite mee.

Nog maar 17 procent van de Nederlanders gaat nog traditioneel op jacht naar verstopte eieren en in een op de tien huishoudens worden nog eieren beschilderd. Bijna de helft van de Nederlanders stopt dan ook veel liever een chocolade variant in de mond dan een echt ei.

Een groot deel van de bevolking (63 procent) weet dat Pasen een feest is ter nagedachtenis aan de opstanding van Jezus. Bijna een kwart denkt echter dat Pasen wordt gevierd om zijn overlijden te herdenken. En bijna 9 procent meent dat Pasen helemaal niets met Jezus te maken heeft, maar dat het begin van de lente gevierd wordt.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.