Home

Achtergrond 109 x bekeken

Johma krijgt zware klappen in markt voor eigen merken

De Johma-salade fabrieken in Losser hebben afgelopen jaar fors marktaandeel verloren bij de eigen merken.

De winstgevendheid is daardoor flink teruggelopen. Johma blijft met 26,8 procent wel marktleider bij de merkproducten. In augustus is een nieuw management aangesteld dat nu probeert de gang van zaken te verbeteren.

Dat meldt het moederbedrijf van Johma, de Britse voedingsfabrikant Uniq. Mede door de problemen in Nederland moest Uniq een buitengewone last van 15 miljoen euro afboeken voor herstructureringen in Noord-Europa en Frankrijk.

Het bedrijf is daarnaast nog eens 40 miljoen kwijt voor maatregelen in de Britse toetjesfabriek Minsterley die nog steeds niet naar behoren draait. De omzet ging van Uniq met 2,9 procent omhoog naar ruim 956 miljoen euro.

Of registreer je om te kunnen reageren.