Home

Achtergrond 62 x bekeken

Cadbury zet beursgang frisdrankentak door

Het Britse Cadbury Schweppes, 's werelds grootste snoepfabrikant, brengt op 7 mei zijn Amerikaanse frisdrankendivisie naar de effectenbeurs in New York.

Dat maakte Cadbury vandaag bekend. De waarde van de frisdrankentak, met merken als 7UP en Dr Pepper, wordt geschat op 7 miljard pond sterling (9,1 miljard euro).

De aandeelhouders van Cadbury moeten op 11 april hun goedkeuring geven aan de beursgang van Dr Pepper Snapples Group, zoals het onderdeel tegenwoordig heet en dat na de beursgang als zelfstandig bedrijf verdergaat. Cadbury wilde de divisie in eerste instantie verkopen aan een groep investeringsmaatschappijen, maar door de kredietcrisis ging de verkoop niet door.

Cadbury wil zich volledig gaan toeleggen op zijn snoepactiviteiten. In 2005 verkocht het concern al zijn Europese frisdrankentak (met merken als Orangina, Schweppes en Oasis) aan een groep durfkapitalisten.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.