Home

Achtergrond 109 x bekeken

PT geeft groen licht promotie groente in Duitsland

De sectorcommissie Groenten en Fruit van het productschap Tuinbouw (PT) is gisteren in grote lijnen akkoord gegaan met de promotiecampagne voor vruchtgroenten in Duitsland.

Voor de totale financiering is voor de komende drie jaar ongeveer 3 miljoen euro nodig. Voor dit jaar gaat het om een bedrag van 780.000 euro. Omdat dit bedrag ver boven de begroting van 2008 uit komt is afgesproken voor het ontbrekende deel bij het PT-bestuur aan te kloppen.

Leden van de sectorcommissie reageerden enthousiast over de grootscheepse aanpak om het imago van vooral Nederlandse vruchtgroenten bij de Duitse consumenten aan te prijzen. Dat de Duitse consument onvoldoende kennis over het Nederlandse product heeft te maken met de productiewijze. Dat spreekt de gemiddelde Duitse consument onvoldoende aan.

De uitwendige kwaliteit staat wel hoog aangeschreven, maar de inwendige kwaliteit valt vaak tegen. Nederlandse producenten en handelaren leveren wel veel vruchtgroenten, maar vertellen er te weinig bij, zodat de Duitse consument daar geen goed gevoel bij krijgt.

De kern van de boodschap voor de komende promotiecampagne vruchtgroenten in Duitsland zal de werktitel 'probleemloos genieten' meekrijgen.

Clement Mol

Of registreer je om te kunnen reageren.