Home

Achtergrond 125 x bekeken

Omzet Campina stijgt bij supermarkten

De omzet van het zuivelcoöperatie Campina bij de supermarkten is vorig jaar gestegen met 8 procent ofwel 28 miljoen euro gestegen naar ruim 380 miljoen euro.

Daarmee is Campina voor het zesde achtereenvolgende jaar het meeste gekochte A-merk door consumenten. Dat blijkt uit de omzet-top 100 van de grootste A-merken van het onderzoeksbureau IRI in opdracht van het vakblad Foodmagazine.

Campina versterkte haar marktpositie vorig jaar door de introductie van producten, waarop het bedrijf een gezondheidsclaim legt. Vooral Campina Optimel zorgt voor een sterke groei. Daartegenover staat een lagere merkomzet in de krimpende sectoren voor melk en vla. IRI heeft de omzet van de groeiende merken Milner en Valess apart meegenomen in het onderzoek. De omzet van Milner steeg naar 70 miljoen euro.

Of registreer je om te kunnen reageren.