Home

Achtergrond 84 x bekeken

Minder winst voor optimistisch Cadbury

Het Britse Cadbury Schweppes, 's werelds grootste producent van snoepgoed, heeft zijn nettowinst in 2007 met 65 procent zien dalen naar 405 miljoen pond sterling (536,8 miljoen euro).

Het resultaat werd gedrukt door reorganisatiekosten van circa 200 miljoen pond. Bovendien profiteerde het bedrijf in 2006 nog van de verkoop van zijn Europese drankendivisie.

Uit de vandaag gepubliceerde resultaten bleek dat de winst voor belastingen uitkwam op 915 miljoen pond (1,2 miljard euro), 2 procent lager dan in 2006. De omzet steeg met 7,3 procent naar 7,97 miljard pond (10,6 miljard euro).

In een verklaring liet Cadbury weten optimistisch te zijn over de vooruitzichten voor 2008. Het bedrijf zei zowel de winst als de omzet te zullen verhogen. Cadbury bevestigde ook dit jaar de Amerikaanse drankendivisie af te zullen stoten.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.