Home

Achtergrond 80 x bekeken

Meeste bellers zijn afgeleid

De beller die denkt een gezellig, intiem of zakelijk telefoongesprek te voeren komt van een koude kermis thuis.

In de meeste gevallen zijn bellers altijd afgeleid, blijkt uit een onderzoek door Motivaction. Uit het onderzoek, dat in opdracht van Vodafone is gehouden onder 517 mensen, blijkt dat vier op de vijf mensen naast het voeren van een telefoongesprek tegelijkertijd met andere dingen bezig is.

Meer jongeren dan ouderen geven aan afgeleid te zijn tijdens het bellen of überhaupt niet goed te luisteren, 74 procent tegenover 46 procent. Zeker 61 procent van de bellers krijgt ook het gevoel tijdens het gesprek dat de aandacht aan de andere kant niet volledig is.

In hoeverre dit ook komt door het explosief toegenomen mobiel bellen, wordt niet uit het onderzoek duidelijk. Die ontwikkeling zorgt er vrijwel altijd voor dat iemand iets aan het doen is als hij of zij wordt gebeld. Dat gebeurt in de meeste gevallen tijdens het televisie kijken (52 procent), iets eten (36 procent) en mailen (31 procent). Ook wordt menigeen nog gestoord tijdens het autorijden (19 procent).

Als mensen willen bellen, telefoneert 93 procent het liefst met zijn dierbaren zoals de partner, familie of vrienden. Als ze dan een gesprek met aandacht willen voeren denkt 45 procent dat 'ervoor gaan zitten' helpt om de volledige aandacht bij het gesprek te houden.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.