Home

Achtergrond 73 x bekeken 1 reactie

K8 krijgt geld voor promotie

K8 krijgt zeventigduizend euro voor de promotie van komkommers in Nederland.

De sectorcommissie groenten en fruit van het PT subsidieert de campagne. Dat bleek gisteren tijdens de commissievergadering. De K8 moet zelf veertigduizend euro opbrengen.

Het doel van de campagne is het vergroten van de populariteit van de Nederlandse komkommer. Ook het stimuleren van een divers gebruik van de vruchtgroente onder Nederlandse consumenten behoort tot de doelstelling. Uit een sterkte-zwakte analyse blijkt dat de veelzijdigheid en het positieve imago benadrukt moeten worden.

Consumenten vinden komkommers fris, dorstlessend, lekker en calorie-arm. Om deze positieve beeldvorming uit te bouwen, wordt een campagnelogo ontwikkeld en een website gebouwd. De boodschap moet ook via sites als Hyves en Youtube worden verspreid. Aan de campagne koppelt de K8 een win-actie en winkelacties.

Administrator

Eén reactie

  • no-profile-image

    Kromkommer

    Welke eigenschap moet nog meer benadrukt worden?? Misschien zijn er al wat films met komkommers in gemaakt.

Of registreer je om te kunnen reageren.