Home

Achtergrond 70 x bekeken

'Draagvlak collectieve promotie moet omhoog'

Het draagvlak voor collectieve promotie van boomkwekerijproducten moet omhoog.

Dat stelden leden van de sectorcommissie Boomkwekerijproducten van het Productschap Tuinbouw (PT) donderdag tijdens de commissievergadering. De commissie wil op korte termijn een gesprek met Plant Publicity Holland (PPH) over de uitkomst van een enquête over collectieve promotie.

Uit de enquête van het Tuinbouw Internet Panel (TIP) die eind 2007 is gehouden, bleek ondermeer dat slechts 23 procent van de ondervraagde boomkwekers tevreden is over de promotieactiviteiten van PPH. Dat percentage moet de komende tijd naar minstens 40 procent, aldus de sectorcommissie.

Diverse leden zeiden geschrokken te zijn van de uitkomst van de enquête. "De binding met de achterban moet worden verstevigd," zei Mathijs Mesken van handelsbond Anthos. "Maar dat lukt niet door nog meer mails en nieuwsbrieven te versturen."

Ton Stolwijk sloot zich bij dit punt aan: "Ik heb grote twijfels over de oplossing die PPH aandraagt om de communicatie met de achterban te verbeteren. Ik vind dat ze zich er met een Jantje van Leiden van afmaken." Stolkwijk stelde voor om jaarlijks een enquête over collectieve promotie te houden. PT-voorzitter Dirk Duijzer stelde dat eerst een gesprek moet worden gehouden met PPH, maar neigde ook naar het idee van een jaarlijkse enquête.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.