Home

Achtergrond 113 x bekeken

Nieuw groenteconcept in 2009 op de markt

The Greenery brengt volgend jaar een nieuw vollegrondsgroenteconcept op de markt.

De Hollandse Groente Selectie, een pakket verpakte groente, komt naar verwachting in mei in de schappen van filialen van supermarkten Coop, Plus en Super De Boer. Het concept is afgelopen zomer getest en in december geëvalueerd. De resultaten zijn volgens de organisatie positief.

The Greenery baseert zich op een kwalitatief onderzoek. Volgens de afzetorganisatie is er voldoende belangstelling vanuit de detailhandel om het concept uit te rollen naar meerdere, zo niet, alle filialen. De organisatie kijkt nog of er nieuwe concepten voor vollegrondsgroente worden toegevoegd aan het assortiment.

The Greenery maakt uit commercieel oogpunt niet bekend welke concepten het best verkopen. Wel is duidelijk dat rode spitskool en groene bloemkool favoriet waren bij de consument. Ook de korte preistronken waren in trek. De Hollandse Groente Selectie bestaat uit zes vollegrondsgroenteconcepten: rode spitskool, groene bloemkool, witlof, bleekselderij, prei en chinese kool. De groente worden aangeboden in een verpakking van 400 gram en is voorzien van recepten voor een makkelijk te bereiden maaltijd.

Met de concepten wil The Greenery de achterblijvende groei van consumptie van vollegrondsgroente aanpakken. Uit eigen onderzoek zegt de sorganisatie te merken dat de categorie vollegrondsgroente onder druk staat. Bij een aantal producten als bloemkool is de consumptie de laatste jaren weggezakt. Wel vindt er een verschuiving plaats naar bereidde, panklare of gesneden producten als broccoli.
The Greenery zegt nog beter te gaan letten op de producteisen. Volgens een woordvoerder vereisen sommige concepten een andere werkwijze, omdat voor de conceptgroente strikte eisen gelden.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.