Home

Achtergrond 138 x bekeken

Koud Nederland massaal aan de Chocomel en hutspot

Koud Nederland is momenteel massaal aan de warme chocolademelk en de hutspot. Een woordvoerder van Friesland Foods, de producent van Chocomel, zegt dat de verkoop van de bruine drank deze week met 60 procent omhoog is geschoten.

"We merken aan de verkoopcijfers dat het extreem mooi winterweer is", aldus de zegsman. "In vergelijking met vorig jaar rond de jaarwisseling wordt er nu 40 procent meer chocolademelk verkocht."

Niet alleen chocolademelk maar ook andere winterproducten vinden gretig aftrek. Volgens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) worden er in deze tijd van het jaar zes keer zo veel winterproducten verkocht. "Allerhande koolsoorten, andijvie en hutspot vliegen over de toonbank", aldus een woordvoerster.

Volgens het CBL is de prijs van wintergroenten ook een reden om bijvoorbeeld eens hutspot te eten. "Seizoensproducten zijn aantrekkelijker in prijs omdat het aanbod groot is. Bovendien heeft men na alle luxe met kerst wel weer eens zin in een lekkere Hollandse maaltijd."

Verder neemt volgens het CBL de verkoop van winterproducten in de supermarkt neemt toe naarmate de winter vordert. "De verkoop van kant-en-klare stamppotten, erwtensoep, rookworst en typische wintergroenten als spruitjes, rode kool, boerenkool en zuurkool zal na de jaarwisseling nog eens toenemen", aldus de zegsvrouw.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.