Home

Achtergrond 61 x bekeken

Twaalf mensen onwel door koolmonoxide

Twaalf mensen zijn in de nacht van zondag op maandag onwel geworden in twee woningen aan de Poinckstraat in Kerkrade.

Ze kregen last van ademhalingsproblemen door een ophoping van koolmonoxidegas. Oorzaak was een generator die in de kelder van een van de woningen stond.

De negen slachtoffers behoren tot twee gezinnen in twee aan elkaar grenzende woningen. Twee van hen liggen nog in een ziekenhuis. Drie agenten die hulp boden, kregen eveneens last van ademhalingsproblemen. Ze kregen ter plekke zuurstof toegediend.

De generator was neergezet om warmte op te wekken in een van de woningen. Vorige week had energiebedrijf Essent de stroom afgesloten nadat er in het pand een hennepplantage was ontdekt.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.