Home

Achtergrond 60 x bekeken 2 reacties

Nederlanders gek op Nederlandse merken

Nederlanders staan niet alleen en massaal achter het Nederlands elftal, we zijn ook gek op typisch Nederlandse merken.

We moeten er dan ook niet aan denken dat die merken verdwijnen. Volkslieveling nummer een is Hema, zo blijkt uit onderzoek van het European Institute for Brand Management (Eurib) onder ruim duizend consumenten.

Na de Hema (81 procent) houden we erg van Blokker (77 procent) en Kruidvat (74 procent). Opmerkelijk genoeg wordt de vierde plaats ingenomen door het NOS Journaal. ”Bij de ondervraagde mannen kwam dit merk zelfs op de eerste plaats”, zegt een woordvoerder. De top 5 wordt afgesloten door Albert Heijn.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat consumenten helemaal niet blij zijn met het verdwijnen van de Postbank, die opgaat in ING, en de Postkantoren. De Postkantoren nemen op de lijst van meer dan 1.300 merken een achtste plaats in. Bijna 70 procent van de mensen wil de postkantoren niet kwijt. De Postbank staat op de dertigste plaats; ING is met een positie op 342 een stuk minder geliefd.

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Jottum

    Nu nog een merknaam voor Nederlands varkensvlees verzinnen!!!

  • no-profile-image

    melkboer

    AH in de top 5. Hierin schuilt voor de landbouw een heel groot gevaar. AH ziet hierin zijn kans schoon en vervangt zoveel mogelijk A merken door huismerken. En wat er straks in het huismerkpak zit?
    Het goedkoopste, en niet de kwalitatief hoogwaardige produkt.
    Wordt hoog tijd dat de landbouw zijn eigen produkt zelf gaat vermarkten voor het te laat is.
    Alle investeringen in kwaliteit en naamsbekendheid van landbouwprodukten zal tevergeefs blijken te zijn bij AH, en straks ook bij andere supers.

Of registreer je om te kunnen reageren.