Home

Achtergrond 66 x bekeken

Mediaconcern TMG snijdt dieper in organisatie

De Telegraaf Media Groep (TMG) gaat dieper in de organisatie snijden dan eerder voorzien.

Het bedrijf, dat onder meer de dagbladen De Telegraaf en Sp!ts uitgeeft, verwacht bijna 500 voltijdbanen te schrappen. De onderneming maakte dat vrijdag bekend. Volgens bronnen gaat het om 150 banen op de redacties.

Dat zou betekenen dat ruim 20 procent van de redactionele banen verdwijnt. Momenteel werken op de redacties circa 660 mensen.

Bij de presentatie van de halfjaarcijfers, op 15 augustus, zei het bedrijf nog ten minste 425 banen te schrappen. De plannen, die moeten leiden tot een jaarlijkse kostenbesparing van 40 tot 50 miljoen euro, worden volgende week besproken met de ondernemingsraad en de vakbonden.

TMG lijdt onder de malaise in krantenland. Het mediabedrijf ziet de advertentie-inkomsten afnemen, terwijl de kosten voor personeel en distributie oplopen. Internet levert het bedrijf vooralsnog te weinig op.

De nieuwe aantallen zijn exclusief de 350 banen die verdwijnen bij de af te stoten tijdschriftengroep. Bij TMG werken in totaal zo'n 3600 mensen.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.