Home

Achtergrond 137 x bekeken

Amerikaanse media pakken groots uit op 4 november

Amerikaanse media pakken groots uit op 4 november, de dag dat de Verenigde Staten een nieuwe president kiezen.

De nieuwszenders verslaan de verkiezingen dit jaar multimedialer en interactiever dan ooit. Zo zijn de gebeurtenissen die avond behalve op televisie via webcasts en allerlei live-streams op internet te volgen. Fox News zal voor het eerst gaan uitzenden vanuit twee nieuwe high-definition studio's, voor een betere beeldkwaliteit.

CNN zet kopstuk John King in met zijn 'Magic Wall', een groot interactief touchscreen waarop King allerlei uitslagen, grafieken, livebeelden en informatie razendsnel tevoorschijn haalt, terwijl hij de verkiezingen verslaat.

De netwerken zetten al hun sterren in en sturen een leger correspondenten op pad, vooral naar de 'swing states', waar de verschillen tussen John McCain en Barack Obama volgens de peilingen klein zijn. Ook ligt dit jaar, door de oorlogen in Irak en Afghanistan en de financiële crisis, meer nadruk op het buitenland. Wereldwijd staan verslaggevers klaar om reacties vanuit onder meer Irak, Pakistan en Afrika te brengen.

Ook de Amerikaanse kranten zijn al weken bezig met voorbereidingen voor de verkiezingen. "Aangezien we geen winnaar kunnen voorspellen, tenzij je alle peilingen gelooft, moeten we alle achtergrondinformatie klaar hebben staan'', legt een verslaggever van de regioanle Bluefield Daily Telegraph in een artikel uit aan zijn lezers in West Virginia. "Het wordt een lange avond, maar ook een van de spannendste voor ons, nieuwsjunkies.''

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.