Home

Achtergrond 129 x bekeken 1 reactie

Verkoop van fruitshots keldert met 25 procent

De verkoop van groente- en fruitvervangende drankjes (fruitshots) daalt dit jaar met 25 procent.

Dat blijkt uit cijfers van IRI Nederland uit Zaltbommel tot en met week 36.

In 2007 bedroeg de verkoop circa 43 miljoen euro, maar de verkoop staat sterk onder druk. Producten als Knorr Vie en Hero Fruit2day zijn in korte tijd populair geworden, maar dit jaar is de klad gekomen in de consumptie.

De fruitshots worden aanbevolen als vervanger van verse fruit of groente, maar Voedingscentrum waarschuwt dat de drankjes geen volledige vervanging zijn. Een sapje kan hooguit één stuk fruit of 100 gram groente vervangen, adviseert het Voedingscentrum.

Deze week liet Tros Radar weten dat de verkoop van fruitdrankjes explosief stijgt. Vervolgens kwam het Voedingscentrum opnieuw met een consumptieadvies voor de fruit- en groentedrankjes.

Eén reactie

  • no-profile-image

    Karel

    Er gaat niets boven vers fruit, maar ja wel enige zelfwerkzaamheid van de consument is vereist en je blijft met de GFT zitten. Milieu is de winnaar, er is geen verpakking nodig.
    En de kwaliteit van het verse fruit en de groenten stijgt bij de LIDL. Het kan dus wel. Welke supermarkt volgt met een reële verbetering van de agf afdeling. De goeden in dit geval niet te na gesproken.

Of registreer je om te kunnen reageren.