Home

Achtergrond 86 x bekeken

TIFN zoekt buitenlandse partners

Om ook na de mandaatperiode van 2006-2010 door te gaan kiest het Top Institute Food and Nutrition (TIFN) een flexibelere onderzoeksstructuur waarmee de bestaande partners beter bediend moeten worden. Daarnaast is het TIFN op zoek naar internationale partners.

Het TIFN doet interdisciplinair onderzoek voor de voedingsmiddelenbranche. Campina, CSM, DSM, Friesland Foods, Unilever en Vion participeren in de onderneming. Nizo, TNO en de universiteiten van Wageningen, Groningen en Maastricht nemen eveneens deel.

Het onderzoeksbudget bedraagt 125 miljoen euro. De huidige partners vinden het instituut volgens een woordvoerder niet flexibel genoeg. Momenteel is onderzoek georganiseerd rond terreinen: nutrition/health, sensory/structure en bio-ingredients/functionality. Iedere participant doet aan elk onderzoek mee.

Liever zien de partners onderzoek gebaseerd op specifiekere thema’s. Het ministerie van economische zaken subsidieert het TIFN en ziet het instituut zich graag een Europese rol aanmeten. Vanaf 1 december neemt Jan Maar de directeurstaf over. Naast flexibeler onderzoek richt hij zich daarom ook op het aantrekken van bedrijven als Danone of Nestlé.

Of registreer je om te kunnen reageren.