Home

Achtergrond 78 x bekeken

Danone boekt forse omzetgroei

Het Franse zuivel-, dranken- en babyvoedingsconcern Danone heeft over het derde kwartaal een omzet geboekt van 3.846 miljoen euro, 8,3 procent meer dan in 2007.

Zowel de sectie zuivelproducten als babyvoeding - Numico - deden het uitstekend. Over de eerste negen maanden van 2008 komt Danone nu aan een organische groei van 9,2 procent.

Topman Franck Riboud: ''Deze prestaties tonen eens te meer aan dat we de juiste keuzen hebben gemaakt met onze activiteiten en geografische prioriteiten. Het demonstreert tegelijkertijd dat onze mensen zich snel kunnen aanpassen aan veranderingen in de consumptie en op de markt.'' Volgens Riboud stellen 'een solide financiele basis en concurrentiekracht Danone in staat de moeilijke economische omstandigheden het hoofd te bieden'. De topman ziet dan ook geen reden de doelstelling van 8 procent omzetgroei en 10 procent winsttoename voor dit jaar bij te stellen.

In de sector babyvoeding - Numico - boekt Danone met een 12,7 hogere omzet een groei die boven het gemiddelde van de sector ligt. Ook in medische voedingsproducten ligt de omzetgroei met 11,7 procent op een hoog niveau. Bij zuivel blijven vooral de verkopen van de 'blockbusters' als Actimel wereldwijd sterk toenemen. In Frankrijk zelf heeft Danone door onder meer een nieuw goedkoop merk toetjes de val in de verkopen tot staan kunnen brengen. Alleen bij flessenwater gaan de zaken minder goed, met name in Frankrijk, Spanje en Groot-Brittanie. Op groepsniveau komt Azie uit de bus met een omzetgroei van 13,8 procent, Latijns-Amerika en andere werelddelen met 14,3 procent terwijl Europa niet verder komt dan 4,9 procent.

Of registreer je om te kunnen reageren.