Home

Achtergrond 100 x bekeken

Vijf bedrijven maken ontwerp voor tuinbouw-game

Vijf bedrijven krijgen opdracht om een creatief ontwerp te maken waarbij de glastuinbouw voorkomt in een gamingspel.

In oktober 2007 schreven SIGN en InnovatieNetwerk de Challenge Work is Gaming uit. Daarin stond de vraag centraal: hoe kunnen we de tuinbouw omvormen tot de favoriete werkgever van Nederland in de vorm van een gamespel?

Het doel is om een innovatief spel- of game concept te ontwikkelen waarin de virtuele wereld van (computer)games met beweging- en emotiegevoelige bedieningssystemen wordt geïntegreerd in de reële wereld van de grote diversiteit aan arbeidshandelingen in de glastuinbouw. Uiteindelijk moet dit er voor zorgen dat de jeugd geïnteresseerd raakt in werk in de glastuinbouw.

De volgende vijf bedrijven krijgen de opdracht een game uit te werken: Ranj in Rotterdam, AB Noord-Holland in Rijssenhout, IJsfontein in Amsterdam, Paladin Studios in Leiden en Ronimo Games in Utrecht. Het creatief ontwerp wordt medio maart 2008 opgeleverd, waarna opnieuw een selectie plaatsvindt.

De winnaars van deze ronde krijgen opdracht om een demo te bouwen die begin juni 2008 klaar moet zijn. Uiteindelijk doel is dat er één of meerdere games op de markt komen die in de glastuinbouw toegepast gaan worden.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.