Home

Achtergrond 152 x bekeken

'Tomatoworld' ter promotie van tuinbouw

Tomatentelers openen eind mei een educatief en informatief centrum om de glastuinbouw in het algemeen en de tomaat in het bijzonder te promoten.

Dat maakt telersgroep Greenco bekend in AGF, het vakblad voor de handel in aardappel, groente en fruit. Het project luidt naar de naam Tomatoworld.

Greenco heeft 25 partners gevonden die meedoen aan het project. Onder hen bevinden zich het Productschap Tuinbouw (PT) en The Greenery. Tomatoworld staat gepland in Honselersdijk, midden in het Westland.

In het complex wordt onder meer een showkas gebouwd, waar het publiek kan zien hoe telers te werk gaan. Ook komt er een kookeiland in het gebouw, waar voor het publiek allerhande recepten met tomaten zullen worden bereid. "Ons doel is bewustwording creëren voor de fascinerende wereld achter de tomaat'', aldus initiator Jos van Mil van Greenco in AGF. "Iedereen die het centrum verlaat, moet zoiets hebben van 'wauw'.''

In het eerste jaar moet Tomatoworld vooral klanten en andere betrokkenen uit de tuinbouwsector trekken. Daarna wordt het centrum verder ontwikkeld en aangepast voor consumenten en andere geïnteresseerden die alles willen weten over de tomaat.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.