Home

Achtergrond 88 x bekeken

Henny Huisman en Peijnenburg winnen Loden Leeuw

Henny Huisman is uitgeroepen tot meest irritante bekende Nederlander in een tv-reclame.

Hij kreeg daarvoor gisteren de persoonlijkheidsprijs van de Loden Leeuw in het consumentenprogramma Radar. De Loden Leeuw voor meest irritante reclamespot ging naar de snuffelende hondjes van Peijnenburg.

De afgelopen weken brachten 153.000 mensen hun stem uit op tien genomineerde reclamespotjes. Peijnenburg versloeg met ruim 13 procent van de stemmen de grootste concurrenten Spa (brallende man krijgt water in gezicht gegooid) en LOI (Wouter brengt Merel haar sneetjes brood).

In de winnende reclame besnuffelen twee rechtop staande hondjes elkaar terwijl hun baasjes op straat met elkaar kletsen. Kijkers noemden als reden voor hun nominatie onder meer dat ze nog nooit hondjes zo hebben zien lopen en ze vragen zich af wat rechtop lopende hondjes met koek te maken hebben.

In de categorie 'meest irritante bekende Nederlander' behaalde Henny Huisman nipt de overwinning. De reclamespot voor de Postcodeloterij waarin hij de straat op loopt en Met z'n Allen zingt, kreeg 12,3 procent van de stemmen. Op nummer twee eindige Dries Roelvink met zijn gele zwembroek (ANWB). De slapende Jan Mulder in het vliegtuig (Postbank) eindigde als derde. Over Henny Huisman zei de kijker onder meer dat hij oubollig is, te oud is voor dit soort dingen en sympathie verspeelt met deze reclame.

Radar reikte gisteren voor de zesde keer de tegenhanger van de Gouden Loeki uit. Vorig jaar won Louis van Gaal met zijn commercial voor Media Markt de Loden Leeuw voor meest vervelende bekende Nederlander. Schoonmaakmiddel Cif won de prijs voor meest vervelende reclame ('gevangene' maakt badkuip schoon).

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.