Home

Achtergrond 103 x bekeken 1 reactie

Greenery mikt op vierhonderd hectare Sweet Sensation peren

In een periode van vijf jaar wil The Greenery met raseigenaar next Fruit Generation op circa vierhonderd hectare Sweet Sensation peren uitzetten.

Dat zegt relatiemanager Bert Wilschut in het Vakblad AGF. Dit jaar gaan de eerste bomen de grond in op circa zestig hectare.

Deze maand start de afzetorganisatie een campagne rond de nieuwe perensoort, die buiten Inova Fruit wordt afgezet. The Greenery is geen rashouder, maar heeft van de Next Fruit Generation de exclusieve afzetrechten voor het ras. Met de campagne wil The Greenery de bomenverkoop stimuleren en bekendheid van het ras bij de eindafnemers. Met de afzet kijkt The Greenery vooral naar Engeland, waar de eerste ervaringen positief zijn. Verder wordt gepoogd de peer jaarrond te produceren, in ondermeer Noord- en Zuid-Amerika.

The Greenery wil dit jaar proeven met beschikbaarheidspools voor Conference landelijk uitrollen. Dat moet tot een totale beschikbaarheid leiden, stelt Wilschut. Proeven in Noord-Holland en de polders zijn gebaseerd op gedeelde regie. Met pools verwacht The Greenery via afzetplannen meer grip op de verkoop te krijgen.

Eén reactie

  • no-profile-image

    P. Jaczoon

    peer of appel ?
    Zie voorlaatste alinea v.h. artikel:
    ...Verder wordt gepoogd de appel (!)

Of registreer je om te kunnen reageren.